בלוג משחוק

קריאה אחרונה לטסים לחו"ל, מוכנים לשחק אותה?

יצא לך "לבלות" בשדה תעופה כלשהו בהמתנה של כמה שעות לטיסה? בפעם הבאה שתטוס עם אייר פראנס משנחאי, טוקיו, ג'אקרטה או סינגפור יתכן שתעביר את הזמן לטיסה בהנאה ואפילו תזכה בשידרוג למחלקת עסקים. חברת אייר פראנס התחילה קמפיין משחקי מאתגר שהמנצחים בו משודרגים למחלקת עסקים.

רעיון פשוט מנצח: במקום שהנוסעים שלנו ימתינו באפס מעשה, ישתעממו ואולי ייפתחו רגשות מירמור ותסכול, נזמין אותם לשחק במשחק פשוט. עם אפליקציית משחק בסגנון פ'רות-נינג'ה חביב נוכל לתפוס 3 ציפורים במכה אחת: ראשית, המשתתפים יחשפו לשירות ולפינוק שאנו מציעים בחלקת העסקים שלנו. שנית, רעש פעילות השחקנים במשחק יגרום לכל הנוסעים הממתנים לטיסתם בחברות התעופה המתחרות לקנא ולשקול להחליף את הכרטיסupgradechallenge airfrance בקונקשן הבא. אחרון חביב, הזוכים המאושרים ששידרגנו למחלקת העסקים לא יפסיקו לצלם סלפי ולשתף עם החברים.

gamification ♛ אם הגעת לפה בפעם הראשונה, אני רוצה להנחית אותך בשלום ולספר לך מהו מִשׂחוּק

מִשׂחוּק, גיימיפיקיישן באנגלית, הוא שילוב מנגנוני משחקים וחשיבה משחקית בכל דבר שאינו משחק בהגדרה, בכדי להניע לפעולה מהנאה, לעודד אינגייג'מנט ונאמנות ולסייע בפתרון בעיות. -חנן גזית, 2011.

לולאת המישחוק

 לולאת המישחוק Gameful Loop

עיצוב מישחוק מוצלח מורכב מארבעה ממ"יםמטרות, משימות, מעגל משוב מיידי, מוטיבציה. ארבעת המרכיבים האלה יוצרים את לולאת המישחוק שמניעה לפעולה בהנאה את השחקן במרחב המשחק שוב ושוב עד להשגת התכלית, ניצחון. שליטה וגילוי חוקי המשחק. מצב שבו השחקן הוא מאסטר.

בעידן המשחקים האנשים מורגלים ואפילו מצפים להשתתף באתגרים חדשים ומהנים שיעצימו אותם.

איך להתחיל למשחק להצלחה את המותג / השירות / המוצר שלכם, כמו שאייר פראנס עשתה עם שירות מחלקת העסקים שלה? אני מציע לכם להתחיל .עם שני דברים. ראשית, עשו חושבים: איזה מטרות ומשימות ברות-השגה אתם יכולים להציע לקהל היעד שלכם? איזה אתגרים משחקיים המשתתפים יעשו וירגישו מועצמים, גיבורים הראשיים? כתבו לפחות עשרה רעיונות למשימות ואתגרים על דף. הראו לחברים ועמיתים וקבלו מהם משוב. בחרו את 3 המשימות הכי טובות ליישום בפועל. בשלב הבא, חפשו ואתרו את הטכנולוגיות שיעזרו לכם למשש את רעיונות המישחוק שלכם באופן אופטימאלי. זה לא חייב להיות אפליקציה יקרה! התייעצות עם מומחים לעיצוב משחוק חווית המשתמש/ לקוח איננה חובה, אבל זה יקצר לכם תהליכים ויחסוך זמן, כסף ומשאבים. בהצלחה! GameOn


ד"ר חנן גזית בעבודה היא משחק

ד"ר חנן גזית חוקר גיימינג, מומחה בניתוח התנהגות משתמשים ולמידה בסביבות מציאות מדומה, בחשיבה משחקית, ביישום גיימיפיקיישן לשיפור תוצאות, ראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי משחקים דיגיטליים העולמי, מרצה על משחוק העתיד, מייסד ג׳וּלּוֹת juloot יועץ לארגונים, חברות הייטק וסטארטאפים בפיתוח משחקים ופתרונות גיימיפיקציה.

מידע לגבי הרצאות על עולם הגיימינג, משחוק העתיד וחשיבה משחקית – קישור | צפיה בקטע סרטון מתוך הרצאה בעברית- קישור | מידע על שירותי ייעוץ בפיתוח והתמעת משחוק לשיפור תוצאות – קישור | שאלות, בקשות, הצעות? ניתן להוסיף פה תגובה, לשלוח מסר ב פייסבוק או ב וואטסאפ | רוצה לגלות איך אנחנו משחקים אותה – מניעים לפעולה בהנאה? הניוזלטר שלנו מחכה לך