בלוג ג'וּלוּת

ז'טאם טרמינל משחקי

יצא לך "לבלות" כמה שעות בהמתנה לטיסה בשדה תעופה? בפעם הבאה שתטוס עם אייר פראנס משנחאי, טוקיו, או סינגפור יתכן שהזמן בטרמינל יעבור לך בכיף ואולי תזכה בשידרוג למחלקת עסקים. חברת אייר פראנס השיקה קמפיין משחקי מנצח!

זו קריאה אחרונה לטסים לחו"ל, מוכנים לשחק אותה?

רעיון פשוט הוא מנצח: במקום שהנוסעים שלנו ימתינו באפס מעשה, ישתעממו ואולי ייפתחו רגשות מירמור ותסכול, נזמין אותם לשחק במשחק פשוט. עם אפליקציית משחק בסגנון פ'רות-נינג'ה חביב נוכל לתפוס 3 ציפורים במכה אחת: ראשית, המשתתפים יחשפו לשירות ולפינוק שאנו מציעים בחלקת העסקים שלנו. שנית, רעש פעילות השחקנים במשחק יגרום לכל הנוסעים הממתנים לטיסתם בחברות התעופה המתחרות לקנא ולשקול להחליף את הכרטיסupgradechallenge airfrance בקונקשן הבא. אחרון חביב, הזוכים המאושרים ששידרגנו למחלקת העסקים לא יפסיקו לצלם סלפי ולשתף עם החברים.

gamification ♛ הגעת לפה בפעם הראשונה? אני רוצה להנחית אותך בשלום ולספר לך מהו מִשׂחוּק

מִשׂחוּק, גיימיפיקיישן באנגלית, הוא שילוב מנגנוני משחקים וחשיבה משחקית בכל דבר שאינו משחק בהגדרה, בכדי להניע לפעולה מהנאה, לעודד אינגייג'מנט ונאמנות ולסייע בפתרון בעיות. – ד"ר חנן גזית (2011).

לולאת המישחוק

לולאת המשחוק Gameful Loop

עיצוב מישחוק מוצלח מורכב מארבעה ממ"יםמטרות, משימות, מעגל משוב מיידי, מוטיבציה. ארבעת המרכיבים האלה יוצרים את לולאת המישחוק שמניעה לפעולה בהנאה את השחקן במרחב המשחק שוב ושוב עד להשגת התכלית, ניצחון. שליטה וגילוי חוקי המשחק. מצב שבו השחקן הוא מאסטר.

בעידן המשחקים האנשים מורגלים ואפילו מצפים להשתתף באתגרים חדשים ומהנים שיעצימו אותם.

איך להתחיל למשחק להצלחה את המותג / השירות / המוצר שלכם, כמו שאייר פראנס עשתה עם שירות מחלקת העסקים שלה? אני מציע לכם להתחיל .עם שני דברים. ראשית, עשו חושבים: איזה מטרות ומשימות ברות-השגה אתם יכולים להציע לקהל היעד שלכם? איזה אתגרים משחקיים המשתתפים יעשו וירגישו מועצמים, גיבורים הראשיים? כתבו לפחות עשרה רעיונות למשימות ואתגרים על דף. הראו לחברים ועמיתים וקבלו מהם משוב. בחרו את 3 המשימות הכי טובות ליישום בפועל. בשלב הבא, חפשו ואתרו את הטכנולוגיות שיעזרו לכם למשש את רעיונות המישחוק שלכם באופן אופטימאלי. זה לא חייב להיות אפליקציה יקרה! התייעצות עם מומחים לעיצוב משחוק חווית המשתמש/ לקוח איננה חובה, אבל זה יקצר לכם תהליכים ויחסוך זמן, כסף ומשאבים. בהצלחה! GameOn


ד"ר חנן גזית

ד"ר אלחנן גזית חוקר גיימינג, מרצה, משחקולוג. מומחה בניתוח התנהגות משתמשים ולמידה בסביבות מציאות מדומה, משחוק וחשיבה משחקית, גיימיפיקיישן. ראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי משחקים דיגיטליים העולמי. מייסד ג'וּלוּת juloot יועץ לארגונים, חברות הייטק וסטארטאפים בעיצוב ופיתוח משחקים ופתרונות גיימיפיקציה.

להזמנת הרצאות קישור | לקביעת פגישת ייעוץ קישור | להצטרף לפינה יומית #גיימינגבראש וואטסאפ / טלגרם | חפשו ״משחוק העתיד״ בספוטיפיי, אייטונס אפל / גוגל פודקאסטס והאזינו בכל זמן שתבחרו קישור | אהבת את הפוסט? להרשמה לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים פה