בלוג ג'וּלוּת

אש הגולש 360VR

השנה קם מתחרה לפסטיבל אינטראקטיב SXSW של אוסטין טקסס. למתחרה יש שיק וניחוח צרפתי והוא התקיים השנה כחלק מפסטיבל הפרסום בקאן. הזוכים בפרסי Lions Innovation פסטיבל החדשנות והיצירתיות הצליחו ליישם פתרונות משחקיים מניעים לפעולה בהנאה. שילוב  של חדשנות טכנולוגית + קריאטיב יוצר את הקסם אינטראקטיבי. מהו קסם קריאטיבי? ורד מוסיזון מתארת בספרה ארגז הכלים הצהוב:

רק שילוב בין הרלוונטי לבין הבלתי צפוי יעשה את העבודה. שניהם נחוצים באותה מידה….פלס המים הזה המכונה UR1 – Unexpected, Relevant, 1 idea, הוא הכלי הכי חשוב בארגז הכלים של הפרסומאי

עולם הפרסום והשיווק מאמץ אל חיקו טכנולוגיות גיימינג וגיימיפיקציה כדי להעצים את חוויות הלקוח. מסיפורי ההצלחה של זוכי פרס הגרנד פרי בפסיטבל החדשנות של קאן השנה אפשר ללמוד כמה תובנות על שילוב מִשְׂחוּק לשם קידום פרסום ושיווק מותגים. בואו נתחיל:

חברת גוגל זכתה בפרס הגרנד פרי בתחום החדשנות במובייל עם המצאת ה – cardboard שהופך כל מכשיר מובייל לחוויות מציאות מדומה, דמויית אוקלוס ריפט oculus rift . נימוקי חבר השופטים למתן הפרס:

גוגל הצליחה ליצור מוצר זול , שאומץ על ידי ההמונים היא הצליחה להגדיר מחדש את המושג "מובייל" שמשנה את התנהגות המשתמשים ויוצר אימפקט וחוויות לקוח חדשות (Customer Experience)

טכנולוגיית גוגל ג'אמפ (google jump) לוקח צילומי וידאו ב 360 מעלות והופך אותם לחוויות מציאות מדומה לצפייה עם גוגל קראדבורד, שמחירו 5 דולאר בלבד!

הכי זול הכי חדשני Google Caradboard

מביאים את טכנולוגיות מציאות מדומה להמונים – הכי חדשני, הכי זול Google Cardboard הפלטפורמה פתוחה לכל המפתחים.

קמפיין Oakley PRO VISION זוכה בפרס אריה הארד

הבריף:

יש צורך להעצים את החיבור של לקוחות עם המותג בנקודות המכירה בחנויות
הפיצוח:

חוויות WOW וירטואליות כיפיות. חברת אוקלי בחרה לשלב בין ספורטאי-העל האקסטרים הסלבס לבין טכנולוגיות מציאות מדומה, כדי ליצור ללקוחות חויית קניה חדשה. "לעשות אקסטרים כמו אלוף מקצועני" עם אפליקציית מציאות מדומה  VISION PRO, יישום של גוגל קארדבורד ממותג עם טכנולוגיות גוגל ג'אמפ.
Oakley ProVision Header
עשו כבוד לסוכנות הפרסום George Patterson Y&R Melbourne

קמפיין חפשו את היהלומים Ted Baker Virtual Reality Experience

הבריף:

נדרשת פתיחה חוויתית ונוצצת לאירוע השקת חנות הדגל של חברת היהלומים

הפיצוח

מיהם ה BBF – של האישה? יהלומים כמובן. קמפיין Ted Baker Virtual Reality Experience הוא מירוץ וירטואלי מסוג חפש את המטמון" שנחווה על ידי הלקוחות באירוע הפתיחה של חנות החברה המחודשת של טד בייקר, ברחוב ריג'נט בלונדון, באמצעות גוגל קארדבורד. המירוץ פותח באמצעות טכנולוגיית גוגל ג'אמפ. המשתתפים מתחרים על פרס כספי 1000 לירות שטרלינג למימוש בקניית יהלום או תכשיט משובץ יהלומים. הדרך שבה טד בייקר מיתגו את הקרטון של גוגל לדבר אקסלוסיבי ויוקרתי ילמד בבתי ספר לעיצוב תעשייתי.
Ted Baker VR game London google cardboard
עשו כבוד לסוכנות הפרסום Happy Finish & Plastic Interactive

מכל זה, התובנה שלי היא:

האנשים שנולדו עם משחקי הוידאו מצפים להשתתף באתגרים חווייתים

איך מתחברים עם דור המִשְׂחוּק לקידום המותג שלך?

לפני שתשקיעו משאבי זמן וכסף בטכנולוגיות משחוק של האתר/ האפליקציה/ הארגון/ הקהילה/ המוצר/ השירות [מחקו את המיותר] שלכם, אני ממליץ לעשות תהליך בעל שלושה שלבים.

ראשית, הגדירו את מטרות. עשו חושבים יחד עם אנשים קרובים אליכם: מהן המטרות שלכם? קחו דף ורשמו את המטרות המרכזיות שלכם ואת המטרות האופרטיביות שלכם ברות המדידה להצלחה.

שנית, חשבו מחוץ לקופסה על משימות ואתגרים שתוכלו לפתח ולעצב עבור המשתתפים [קהל היעד: לקוחות/ עובדים] כדי שירגישו מועצמים, כמו הגיבור הראשיים בסרט פעולה? איזה פעילויות יענו על הצורך שלהם בהרגשת התקדמות והתפתחות? בשליטה ובמשמעות? כתבו לפחות עשרה רעיונות למשימות ואתגרים על דף. הראו לחברים ועמיתים וקבלו מהם משוב. בחרו את שלוש המשימות הכי טובות שעונות על הצרכים הבסיסיים של המשתתפים שלכם באופן אותנטי. יישמו אותם בפועל.

בשלב השלישי, חפשו ואתרו את הכלים ואת טכנולוגיות המִשְׂחוּק שיעזרו לכם לממש את הרעיונות הקריאטיביים שלכם באופן אופטימלי. התייעצות עם מומחים לעיצוב מישחוק איננה חובה, אבל זה יכול לקצר לכם תהליכים ולחסוך זמן, כסף ומשאבים רבים. תתחילו למשחק כל הדרך להצלחה Start Gamify!

Gamification מהו משחוק ? ♛

adding game power to marketing

 מִשְׂחוּק, גיימיפיקיישן באנגלית, מוגדר כשילוב מנגנוני משחקים וחשיבה משחקית בכל דבר שאינו משחק בהגדרתו (כמו אתרים, אפליקציות, מותגים, שירותים, עסקים, פרסום ושיווק, מערכי מכירות והדרכה, הרגלי חיים .ועמדות), כדי להניע לפעולה בהנאה, לעודד אינגייג'מנט ונאמנות ולעזור בפתרון בעיות. גיבורי דור המִשְׂחוּק הם כל האנשים שרגילים ומצפים שיאתגרו אותם במשימות מרתקות שיעצימו אותם. – ד"ר חנן גזית

ד"ר חנן גזית

ד"ר חנן גזית חוקר גיימינג, מרצה, משחקולוג. מומחה בניתוח התנהגות משתמשים ולמידה בסביבות מציאות מדומה, משחוק וחשיבה משחקית, גיימיפיקיישן. ראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי משחקים דיגיטליים העולמי. מייסד ג'וּלוּת juloot יועץ לארגונים, חברות הייטק וסטארטאפים בעיצוב ופיתוח משחקים ופתרונות גיימיפיקציה.

גיימינג בראש היא פינה כמעט יומית עם ד״ר חנן גזית חוקר גיימינג, משחקולוג מומחה לחשיבה משחקית ומייסד ג׳וּלוּת. הצטרפו פייסבוק | קבוצת וואטסאפ | ערוץ טלגרם | גילוי נאות | חפשו 'משחוק העתיד' בספוטיפיי, אייטונס אפל / גוגל פודקאסטס והאזינו בכל זמן שתבחרו קישור | אהבת את הפוסט? להרשמה לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים כאן | להזמנת הרצאה (גם מקוונת) קישור | לקביעת פגישת ייעוץ ו/או שת"פ עסקי כאן

קישורים:

הזוכים בפסיטבל החדשנות והקריאטיב של קאן
הסטארטאפ שיהפוך את משחקי הוידאו שלכם לחווית מציאות מדומה תלת ממדית עם אפליקציית גוגל קארד-בורד
Google Cardboard
Google Jump
זוהר אוריין – מצגת מסכמת יוצאת מן הכלל של פסטיבל קריאטיב קאן
ספר ארגז הכלים הצהוב של ורד מוסינזון
אלאב הורביץ, הפרס היוקרתי בפסטיבל קאן הוענק לסטארטאפ בשם What3Words, גייקטיים
יניב אביטל, היישר מקאן: 5 דוגמאות לשימוש גאוני בטכנולוגיה בעולם הפרסום. גייקטיים
intugames אתר

דילוג לתוכן