משחוק הבלוג

Google Cardboard זוכה גרנד פרי ? חדשנות בפסטיבל קאן

השנה זה ברור, קם מתחרה חזק לפסטיבל אינטראקטיב SXSW של אוסטין, טקסס. למתחרה הזה יש שיק וניחוח צרפתי והוא התקיים השנה כחלק מפסטיבל הפרסום בקאן.מסקירת הזוכים בפרסי Lions Innovation פסטיבל החדשנות והיצירתיות ביישום פתרונות טכנולוגיים משחקיים בכדי להניע לפעולה בהנאה היא שם המשחק. שילובן של טכנולוגיות חדשות עם רעיונות מקוריים יוצר את הקסם הקריאטיבי ואינטראקטיבי. מהו אותו קסם קריאטיבי? ורד מוסיזון מתארת בספרה ארגז הכלים הצהוב:

רק שילוב בין הרלוונטי לבין הבלתי צפוי יעשה את העבודה. שניהם נחוצים באותה מידה….פלס המים הזה המכונה UR1 – Unexpected, Relevant, 1 idea, הוא הכלי הכי חשוב בארגז הכלים של הפרסומאי

עולם הפרסום והשיווק מאמץ אל חיקו באהבה טכנולוגיות חדשות כדי למשחק ולהעצים את חוויות הלקוח. המטרה שלי היא לסקור בפניך כמה מזוכי פרס הגרנד פרי בפסיטבל החדשנות של קאן השנה ולהציע כמה תובנות ודרכי פעולה לשילוב מִשְׂחוּק לקידום מהלכי פרסום ושיווק מותגים.Google Cardboard זוכה בפרס גרנד פרי ? חדשנות

חברת גוגל גרפה את הגרנד פרי בתחום החדשנות במובייל עם המצאת ה – cardboard שהופך כל מכשיר מובייל לחוויות מציאות מדומה, דמויית אוקלוס ריפט oculus rift . נימוקי חבר השופטים למתן הפרס:

גוגל הצליחה ליצור מוצר זול , שאומץ על ידי ההמונים היא הצליחה להגדיר מחדש את המושג “מובייל” שמשנה את התנהגות המשתמשים ויוצר אימפקט וחוויות לקוח חדשות (Customer Experience)

טכנולוגיית גוגל ג’אמפ (google jump) לוקח צילומי וידאו ב 360 מעלות והופך אותם לחוויות מציאות מדומה לצפייה עם גוגל קראדבורד, שמחירו 5 דולאר בלבד!

הכי זול הכי חדשני Google Caradboard

מביא את המציאות המדומה להמונים – הכי חדשני, הכי זול Google Cardboard

הפלטפורמה פתוחה לכל המפתחים והמתכנתים בעלי מוטיבציה להצלחה. הנה עוד דוגמאות שאספתי כדי לקבל השראה:

קמפיין Oakley PRO VISION זכה בפרס אריה הארד

הבריף: איך להתחבר ללקוחות בנקודות המכירה בחנויות באופן חווייתי ולהעצים את הקשר עם המותג
הפיצוח: תג. חברת אוקלי בחרה לשלב בין ספורטאי-העל האקסטרים הסלבס לבין טכנולוגיות מציאות מדומהה, כדי ליצור ללקוחות חויית קניה חדשה. “לעשות אקסטרים כמו אלוף מקצועני” עם אפליקציית מציאות מדומה  VISION PRO, יישום של גוגל קארדבורד ממותג עם טכנולוגיות גוגל ג’אמפ.
Oakley ProVision Header
עשו כבוד ל: סוכנות הפרסום George Patterson Y&R Melbourne

 

קמפיין חפשו את היהלומים Ted Baker Virtual Reality Experience

הבריף: נדרשת פתיחה גרנדיוזית ונוצצת לאירוע השקת חנות הדגל המחודשת של חברת היהלומים
הפיצוח: מיהם ה BBF – של האישה? יהלומים כמובן. קמפיין Ted Baker Virtual Reality Experience הוא מירוץ וירטואלי מסוג חפש את המטמון” שנחווה על ידי הלקוחות באירוע הפתיחה של חנות החברה המחודשת של טד בייקר, ברחוב ריג’נט בלונדון, באמצעות גוגל קארדבורד. המירוץ פותח באמצעות טכנולוגיית גוגל ג’אמפ. המשתתפים מתחרים על פרס כספי 1000 לירות שטרלינג למימוש בקניית יהלום או תכשיט משובץ יהלומים. הדרך שבה טד בייקר מיתגו את הקרטון של גוגל לדבר אקסלוסיבי ויוקרתי ילמד בבתי ספר לעיצוב תעשייתי.
Ted Baker VR game London google cardboard
עשו כבוד ל סוכנות הפרסום Happy Finish & Plastic Interactive

מכל זה, התובנה שלי היא פשוטה:

רוב האנשים, גיבורי דור המִשְׂחוּק, מורגלים וגם מצפים להשתתף באתגרים חדשים ומהנים שיעצימו אותם. – ד”ר חנן גזית

אז איך מתחברים לגיבורי דור המִשְׂחוּק לקידום המותגים שלכם להצלחה?

לפני שתשקיעו משאבי זמן וכסף בטכנולוגיות משחוק של האתר/ האפליקציה/ הארגון/ הקהילה/ המוצר/ השירות [מחקו את המיותר] שלכם, כדי לעשות תהליך פשוט בן שלושה שלבים.

ראשית, הגדירו מטרות. עשו חושביםם יחד עם אנשים קרובים אליכם: מהן המטרות שלכם? קחו דף ורשמו את המטרות המרכזיות שלכם ואת המטרות האופרטיביות שלכם ברות המדידה להצלחה.

שנית, חשבו מחוץ לקופסה על משימות ואתגרים שתוכלו לפתח ולעצב עבור המשתתפים [קהל היעד: לקוחות/ עובדים] כדי שירגישו מועצמים, כמו הגיבור הראשיים בסרט פעולה? איזה פעילויות יענו על הצורך שלהם בהרגשת התקדמות והתפתחות? בשליטה ובמשמעות? כתבו לפחות עשרה רעיונות למשימות ואתגרים על דף. הראו לחברים ועמיתים וקבלו מהם משוב. בחרו את שלוש המשימות הכי טובות שעונות על הצרכים הבסיסיים של המשתתפים שלכם באופן אותנטי. יישמו אותם בפועל.

בשלב השלישי, חפשו ואתרו את הכלים ואת טכנולוגיות המִשְׂחוּק שיעזרו לכם לממש את הרעיונות הקריאטיביים שלכם באופן אופטימלי. התייעצות עם מומחים לעיצוב מישחוק איננה חובה, אבל זה יכול לקצר לכם תהליכים ולחסוך זמן, כסף ומשאבים רבים. תתחילו למשחק כל הדרך להצלחה Start Gamify!

Gamification? ♛ בונוס: מהו מִשְׂחוּק

adding game power to marketing

 מִשְׂחוּק, גיימיפיקיישן באנגלית, מוגדר כשילוב מנגנוני משחקים וחשיבה משחקית בכל דבר שאינו משחק בהגדרתו (כמו אתרים, אפליקציות, מותגים, שירותים, עסקים, פרסום ושיווק, מערכי מכירות והדרכה, הרגלי חיים .ועמדות), כדי להניע לפעולה בהנאה, לעודד אינגייג’מנט ונאמנות ולעזור בפתרון בעיות. גיבורי דור המִשְׂחוּק הם כל האנשים שרגילים ומצפים שיאתגרו אותם במשימות מרתקות שיעצימו אותם. – חנן גזית

אודות הכותב

הי, נעים להכיר, אני ד”ר חנן גזית, חוקר ומעצב משחקים דיגיטליים מעל לעשור. מהנדס אושר Happiness Engineer. אני עוזר לארגונים, חברותת וסטארט-אפים לשלב מִשְׂחוּק gamificatד"ר חנן גזיתion  וגישה מִשְׂחָקִית Gameful Mindset באפליקציות ואתרים, פרסום ושיווק, מערכי מכירות, למידה והדרכה, כדי לשפר תוצאות ולשכלל יכולות. מרצה באקדמיה ומעביר הרצאות וסדנאות בנושא סודות המִישׂחוּק להצלחה. כותב את ספרי הראשון גיבורי דור המִשְׂחוּק Gameful Heroes Generation (שם זמני).

אני מזמין אותך ? ?NEXT

להכיר את פתרונות המִשְׂחוּק שלנו לארגונים וחברות Gamification Solutions 

 ? להתחיל למשחק היום  Start Gamify!

?  להצטרף למועדון שלנו ולגלות איך מניעים לפעולה בהנאה © עם מישחוק כל הדרך להצלחה

קישורים:

הזוכים בפסיטבל החדשנות והקריאטיב של קאן
הסטארטאפ שיהפוך את משחקי הוידאו שלכם לחווית מציאות מדומה תלת ממדית עם אפליקציית גוגל קארד-בורד
Google Cardboard
Google Jump
זוהר אוריין – מצגת מסכמת יוצאת מן הכלל של פסטיבל קריאטיב קאן
ספר ארגז הכלים הצהוב של ורד מוסינזון
אלאב הורביץ, הפרס היוקרתי בפסטיבל קאן הוענק לסטארטאפ בשם What3Words, גייקטיים
יניב אביטל, היישר מקאן: 5 דוגמאות לשימוש גאוני בטכנולוגיה בעולם הפרסום. גייקטיים
intugames אתר

====

This gamification gameful weekly is brought to you with ❤️‍ by juloot interactive