בלוג משחוק

משאבי אנוש קנדי קראש: הארגון המשחקי

על פי סקר גאלופ רק 13% מכלל העובדים בחברות וארגונים בעולם מרגישים אינג'מנט, מעורבים ומחוברים עם החברה/ ארגון שלהם ותורמים לחדשנות והובלתו קדימה. 87% מכלל העובדים בעולם אינם חשים ופועלים כך.

Engaged employees work with passion and feel a profound connection to their"company. They drive innovation and move the organization forward. – GALLUP 2013

ד"ר חנן גזית חוקר גיימינג, מומחה בניתוח התנהגות משתמשים ולמידה בסביבות מציאות מדומה, בחשיבה משחקית, ביישום גיימיפיקיישן לשיפור תוצאות, מנתח את סודות ההצלחה של המשחק קנדי קראש ומה ניתן ליישם מהם לעולם משאבי האנוש הארגוני. Let's Game!

Candy Crush Saga In Real Life

קנדי קראש מבוסס על המדעים הקוגניטיביים, פסיכולוגיה וניתוח חוויית המשתמש *

זהו מחקר הנעה לפעולה מתוך הנאה או הנדסת כיף ומוטיבציה . עיצוב משחקים מתמקד במניעים והרגשות של השחקנים השונים. הגיימר הוא הגיבור הראשי במשחק. לעומת זאת, תחום משאבי אנוש מרוכז בעיקר במעסיק וממוקד בהשבחת החברה כארגון ולא בהכרח בעובדים או במחפשי עבודה.

משחקים מצליחים מותאמים לסוגי שחקנים שונים

בעולם משאבי האנוש מתייחסים לשונות האנושית, אך הארגון והצלחתו הוא העיקר ולעיתים השונות הבינאישית הולכת לאיבוד. בתהליך יישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי נבדוק האם בארגון שלך יוצרים חוויות מותאמות לעובדים שונים כדי להגביר את המוטיבציה והתפוקות שלהם

הנדסת מוטיבציה טובה מתבססת על הנעה פנימית ולא על הנעה חיצונית*

הנעה פנימית מתבססת על הגברת תחושות משמעות, ביטחון, תרומה אפית לעולם, שייכות, אהבה של העובד או הלקוח בעת ביצוע פעולות. הנעה חיצונית מבוססת על סימנים חיצוניים ותגמולים נראים דוגמת קבלת נקודות, כוכבים, דרגות וסמלי סטטוס נוספים. בתהליךיישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי נבדוק באיזה אופנים מתוגמלים העובדים והלקוחות שלך, ובאיזה אופנים הם משרתים את ערכי הארגון / החברה.

גיימרים נכשלים לעיתים קרובות מאד*

כישלון הוא חלק אינטגרלי וחשוב בחוויית המשחק שממנה לומדים ומשתפרים. אינטראקציות למידה התנסותית אלה מתגמלות באופן מיידי את השחקן ומניעות אותו להשקיע יותר כדי לנצח. מעצבי אפליקציית המשחק הפופולארי בעולם קנדי קראש עיצבו אותו כך שתכשל/י לפני שתוכל/י לעבור ולהתקדם לשלב הבא. האם בתחום משאבי אנוש מתכננים ומאפשרים מספיק הזדמנויות להיכשל כדי שהעובדים ילמדו מהן כמו במשחקי מחשב? האם למידה מכישלונות הן חלק אינטרגרלי מהתרבות הארגונית בחברה שלך?

קנדי קראש בנוי על משוב מיידי וניצחונות קטנים*

אלו מנועי תגמולים שמגבירים את ההנאה והמוטיבציה של המשתמשים. בנוסף לכך, קיים מנגנון ״ניצחון האפי״ שהוא הצלחה וניצחון במשחק רק אחריי הרבה כישלונות בניסיונות לעבור שלבים. זהו בוסטר מגביר הנאה שמגביר תחושת ההצלחה במשחק. האם מערכות המשוב בתחום משאבי אנוש מספקות כמו בקנדי קראש? בתהליךיישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי נבדוק האם משובים תקופתיים על ביצועים משפר ותורם להגברת התפוקות והאם בארגון שלך מייצרים מצבים של ״ניצחונות אפיים״ בתדירות מספקת להעצמת עובדים, חדשים וותיקים כאחד. 

סדנת משחוק למנהלי ארגונים

סדנת משחוק למנהלי ארגונים בהנחיית ד"ר חנן גזית, חוקר גיימינג, מומחה משחוק ובחשיבה משחקית, בניתוח התנהגות משתמשים בסביבות וירטואליות. חנן מציע לחברות וארגונים סדנאות והדרכות שמשלבות ידע תיאורטי ואגז כלים יישומי. הערך המוסף למשתתפים:

  • הצת מושגי יסוד באופן ממוקד וחוויתי
  • הכרת עקרונות חשיבה משחקית ועיצוב משחוק
  • הכרת סוגי משתמשים/ שחקנים שונים
  • הצגת יישומי משחוק של ארגונים וחברות הייטק מובילות מהארץ ומהעולם
  • התנסות מעשית בארגז הכלים של החשיבה המשחקית
  • התנסות מעשית בתהליך עיצוב פתרון משחקי אפקטיבי לבעיה / צורך ארגוני

למי זה מתאים?

מנהלים בכירים, מנהלי שיווק בכירים, מנהלי משאבי אנוש, מנהלי מדיה חברתית, מנכ״לי שיווק, מנהלי מוצרים, מנהלי צוותים, בחברות וארגונים.

ד"ר חנן גזית בעבודה היא משחק

ד"ר חנן גזית חוקר גיימינג, מומחה בניתוח התנהגות משתמשים ולמידה בסביבות מציאות מדומה, בחשיבה משחקית, ביישום גיימיפיקיישן לשיפור תוצאות, ראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי משחקים דיגיטליים העולמי, מרצה על משחוק העתיד, מייסד ג׳וּלּוֹת juloot יועץ לארגונים, חברות הייטק וסטארטאפים בפיתוח משחקים ופתרונות גיימיפיקציה.

מידע לגבי הרצאות על עולם הגיימינג, משחוק העתיד וחשיבה משחקית – קישור | צפיה בקטע סרטון מתוך הרצאה בעברית- קישור | מידע על שירותי ייעוץ בפיתוח והתמעת משחוק וטכנולוגיות גיימינג לשיפור תוצאות – קישור | שאלות, בקשות, הצעות? ניתן להוסיף פה תגובה, לשלוח מסר ב פייסבוק או ב וואטסאפ | רוצה לגלות איך מניעים לפעולה בהנאה? הניוזלטר שלנו מחכה לך -הרשמה לרשימת התפוצה

קרדיט תמונה: Curt Smith