מאמרים

קנדי קראש של משאבי אנוש

על פי סקר גאלופ רק 13% מכלל העובדים בעולם מרגישים מעורבים ומחוברים עם הארגון שלהם ותורמים לחדשנות והובלתו קדימה.

כל האחרים, 87% מכלל העובדים בעולם אינם חשים ופועלים כך.

Engaged employees work with passion and feel a profound connection to their"company. They drive innovation and move the organization forward. – GALLUP 2013

ד"ר חנן גזית חוקר גיימינג, משחקולוג מומחה בניתוח התנהגות משתמשים מנתח את 5 סודות ההצלחה של המשחק קנדי קראש ומה ניתן ליישם מהם לעולם משאבי האנוש. בואו נתחיל GameOn!

Candy Crush Saga In Real Life

🍬 קנדי קראש מבוסס על המדעים הקוגניטיביים, פסיכולוגיה וחוויית המשתמש *

עיצוב משחקים מתמקד במניעים והרגשות של השחקנים השונים. הגיימר הוא הגיבור הראשי במשחק. קנדי קראש מבוסס על מחקרי הנעה לפעולה מתוך הנאה, הנדסת כיף ומוטיבציה. לעומת זאת, תחום משאבי אנוש מרוכז בעיקר במעסיק וממוקד בדרכים להשבחת החברה כארגון. לא בהכרח בעובדים או במחפשי עבודה.

🍬 משחקים מצליחים מותאמים לסוגי שחקנים שונים

בעולם משאבי האנוש מתייחסים לשונות האנושית, אך הצלחת הארגון היא העיקר. לכן לעיתים קרובות השונות הבינאישית הולכת לאיבוד. בתהליך יישום והתמעה של פתרון גיימיפיקיישן אפקטיבי נבדוק האם בארגון שלך יוצרים חוויות מותאמות אישית לעובדים בכדי להגביר את המוטיבציה והתפוקות שלהם?

🍬 הנדסת מוטיבציה מבוססת על הנעה פנימית, לא חיצונית*

הנעה פנימית מתבססת על הגברת תחושות משמעות, ביטחון, תרומה אפית לעולם, שייכות, אהבה של העובד או הלקוח בעת ביצוע פעולות. הנעה חיצונית מבוססת על סימנים חיצוניים ותגמולים, דוגמת נקודות, כוכבים, דרגות וסמלי סטטוס נוספים. באיזה אופנים מתוגמלים העובדים והלקוחות שלך, ובאיזה אופנים הם משרתים את ערכי הארגון / החברה?

🍬 גיימרים נכשלים לעיתים קרובות מאד*

כישלון הוא חלק אינטגרלי וחשוב בחוויית המשחק שממנה לומדים ומשתפרים. אינטראקציות למידה התנסותית אלה מתגמלות באופן מיידי את השחקן ומניעות אותו להשקיע יותר כדי לנצח. מעצבי אפליקציית המשחק הפופולארי בעולם קנדי קראש עיצבו אותו כך שתכשל/י לפני שתוכל/י לעבור ולהתקדם לשלב הבא. האם בתחום משאבי אנוש מתכננים ומאפשרים מספיק הזדמנויות להיכשל כדי שהעובדים ילמדו מהן כמו במשחקי מחשב? האם למידה מכישלונות הן חלק אינטרגרלי מהתרבות הארגונית בחברה שלך?

🍬 קנדי קראש בנוי על משוב מיידי וניצחונות קטנים*

אלו מנועי תגמולים שמגבירים את ההנאה והמוטיבציה של המשתמשים. בנוסף לכך, קיים מנגנון ״ניצחון האפי״ שהוא הצלחה וניצחון במשחק רק אחריי הרבה כישלונות בניסיונות לעבור שלבים. זהו בוסטר מגביר הנאה שמגביר תחושת ההצלחה במשחק. האם מערכות המשוב בתחום משאבי אנוש מספקות כמו בקנדי קראש? בתהליךיישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי נבדוק האם משובים תקופתיים על ביצועים משפר ותורם להגברת התפוקות והאם בארגון שלך מייצרים מצבים של ״ניצחונות אפיים״ בתדירות מספקת להעצמת עובדים, חדשים וותיקים כאחד. 

סדנת משחוק למנהלי ארגונים

סדנת משחוק למנהלי ארגונים בהנחיית ד"ר חנן גזית, נתפרת במיוחד עבור ארגונים וחברות הייטק. הסדנה משלבת ידע תיאורטי ואגז כלים יישומי. הערך המוסף למשתתפים:

  • הצת מושגי יסוד באופן ממוקד וחוויתי
  • הכרת עקרונות חשיבה משחקית ועיצוב משחוק
  • הכרת סוגי משתמשים/ שחקנים שונים
  • הצגת יישומי משחוק של ארגונים וחברות הייטק מובילות מהארץ ומהעולם
  • התנסות מעשית בארגז הכלים של החשיבה המשחקית
  • התנסות מעשית בתהליך עיצוב פתרון משחקי אפקטיבי לבעיה / צורך ארגוני

למי זה מתאים?

מנהלים בכירים, מנהלי שיווק בכירים, מנהלי משאבי אנוש, מנהלי מדיה חברתית, מנכ״לי שיווק, מנהלי מוצרים, מנהלי צוותים, בחברות וארגונים.

להזמנת הרצאה (בזום) קישור | לקביעת פגישת ייעוץ ו/או שת"פ עסקי קישור | הצטרפו לערוץ גיימינג בראש טלגרם | תנו לייק ב פייסבוק | האזינו לפודקאסט גיימינג בראש בכל זמן שתבחרו כאן או דרך ספוטיפיי, אייטונס אפל או גוגל פודקאסטס | אהבתם את הפוסט? הרשמו לניוזלטר כאן

קרדיט תמונה: Curt Smith