משחוק הבלוג

גיימיפיקיישן בחברות וארגונים (Gamification) :קאנדי קראש של משאבי אנוש

גיימיפיקיישן או מישחוק בעברית אינו משחק מחשב אלא שילוב מנגנוני משחקים בסביבות שאינן משחק בהגדרה (למשל: מוצר, שירות, אפליקציה, קהילה, ארגון) כדי להניע לפעולה, לעודד מעורבות [אינג’ייג’מנט] ועקביות בתהליך ופתרון בעיות״. גיימיפיקיישן הוא טרנד מוביל להגברת הנאמנות וההנעה לפעולה של עובדים ולקוחות בחברות וארגונים גדולים דוגמת סאפ, אי.בי.אמ, דלוייט, מיקרוסופט, איקאה ועוד. אפילו אם אינך גיימר/ית, בוודאי שחקת בקאנדי קראש, או בשש-בש. חוויית משחק מוכרת לכל אחד. על פי סקר גאלופ רק 13% מכלל העובדים בחברות וארגונים בעולם מרגישים אינג’מנט, מעורבים ומחוברים עם החברה/ ארגון שלהם ותורמים לחדשנות והובלתו קדימה. 87% מכלל העובדים בעולם אינם חשים ופועלים כך. בפוסט זה נראה איך ליישם גיימיפיקיישן לתחום משאבי אנוש בארגונים וחברות על בסיס ניתוח חווית המשחק בקאנדי קראש

“Engaged employees work with passion and feel a profound connection to their company. They drive innovation and move the organization forward.”
GALLUP (2013)

עיצוב משחקים מבוסס על מדעים קוגניטיביים, פסיכולוגיה וחוויית משתמש *

 זהו מחקר הנעה לפעולה מתוך הנאה או הנדסת כיף ומוטיבציה . עיצוב משחקים מתמקד במניעים והרגשות של השחקנים השונים. הגיימר הוא הגיבור הראשי במשחק. לעומת זאת, תחום משאבי אנוש מרוכז בעיקר במעסיק וממוקד בהשבחת החברה כארגון ולא בהכרח בעובדים או במחפשי עבודה

בפיתוח משחק מצליח משקיעים בעיצוב חוויות משחק ייחודיות לטיפוסי שחקנים שונים *

גם במשאבי אנוש מתייחסים לשונות האנושית, אך הארגון והצלחתו הוא המוקד. בתהליך יישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי נבדוק האם בארגון שלך יוצרים חוויות מותאמות לעובדים שונים כדי להגביר את המוטיבציה והתפוקות שלהם

הנדסת מוטיבציה טובה מתבססת על הנעה פנימית ולא על הנעה חיצונית *

הנעה פנימית מתבססת על הגברת תחושות משמעות, ביטחון, תרומה אפית לעולם, שייכות, אהבה של העובד או הלקוח בעת ביצוע פעולות. הנעה חיצונית מבוססת על סימנים חיצוניים ותגמולים נראים דוגמת קבלת נקודות, כוכבים, דרגות וסמלי סטטוס נוספים. בתהליך יישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי נבדוק באיזה אופנים מתוגמלים העובדים והלקוחות בארגון / חברה שלך עבור ביצוע פעולות ומשימות ובאיזה אופנים הם הולמים את ערכי הארגון / החברה

בסביבות משחקי מחשב הגיימרים נכשלים לעיתים קרובות *

כישלון הוא חלק אינטגרלי וחשוב בחוויית המשחק שממנה לומדים ומשתפרים. אינטראקציות למידה התנסותית אלה מתגמלות באופן מיידי את השחקן ומניעות אותו להשקיע יותר כדי לנצח. מעצבי אפליקציית המשחק הפופולארי בעולם קאנדי קראש עיצבו אותו כך שתכשל/י לפני שתוכל/י לעבור ולהתקדם לשלב הבא. האם בתחום משאבי אנוש מתכננים ומאפשרים מספיק הזדמנויות להיכשל כדי שהעובדים ילמדו מהן כמו במשחקי מחשב? בתהליך יישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי נבדוק האם למידה מכישלונות הן חלק אינטרגרלי מהתרבות הארגונית בחברה שלך

 המשחק המצליח קאנדי קראש בנוי על משוב מיידי וניצחונות קטנים לשלב הבא *

  אלו מנועי תגמולים שמגבירים את ההנאה והמוטיבציה של המשתמשים. בנוסף לכך, קיים מנגנון ״ניצחון האפי״ שהוא הצלחה וניצחון במשחק רק אחריי הרבה כישלונות בניסיונות לעבור שלבים. זהו בוסטר מגביר הנאה שמגביר תחושת ההצלחה במשחק. האם מערכות המשוב בתחום משאבי אנוש מספקות כמו בקאנדי קראש? בתהליך יישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי נבדוק האם המשוב על ביצועים כל חודש, חצי שנה או שנה משפר ותורם לתפוקות עובדים והאם בארגון שלך מייצרים מצבים של ״ניצחונות אפיים״ מתאימים בתדירות מספקת להעצמת העובדים הוותיקים וגם החדשים

סדנת גיימיפיקיישן בארגונים: תרומה מרכזית למשתתפים

הצגה ממוקדת וחווייתית של הנושא +
הכרת מנגנוני משחקים שמניעים לפעולה מתוך הנאה +
הכרת הבסיס של מנגנוני משחקים ממכרים +
הכרת סוגי משתתפים ואיזה מנגנוני גיימיפיקיישן מתאימים להם +
יישומי גיימיפיקיישן מצליחים בעולם +
התנסות מעשית וקבלת ארגז כלים יישומי גיימיפיקיישן +
התנסות מעשית בתהליכי עיצוב גיימיפיקיישן אפקטיבי +

:קהלי יעד

מנהלים בכירים, מנהלי שיווק בכירים, מנהלי משאבי אנוש, מנהלי מדיה חברתית, מנכ״לי שיווק, מנהלי מוצרים, מנהלי צוותים, בחברות וארגונים, מאמנים

למידע ופרטים נוספים על הרצאה וסדנה בנושא משחוק – גיימיפיקיישן בהנחיית ד”ר חנן גזית

סמס/י “משחוק” לטל’ 058-4777800 או התקשרי/י כעת Tel: 058-4777-800 בנוסף, תוכל/י למלא הפרטים בטופס ונחזור אליך בהקדם האפשרי

צרו קשר

 
אודות מנחה הסדנה ד”ר חנן גזית
מייסד ומנכ”ל ג’וּלוֹת אִינְטֶרְאַקְטִיב סוכנות ניו-מדיה גיימיפיקיישן שיווק דיגיטלי מתקדם. חוקר, מרצה באקדמיה ויועץ לחברות היי-טק וארגונים מובילות בארץ ובעולם בתחומי התמחותו: עיצוב גיימיפיקיישן, גיימיפיקיישן של מותגים, עסקים, ארגונים ומערכות חינוך, פיתוח אפליקציות משחקים לבעלי צרכים מיוחדים, פיתוח ועיצוב משחקי מחשב ואפליקציות ככלי למידה.

קרדיט תמונה: Curt Smith