וינסטון צ'רציל, ראש ממשלת אנגליה במלחמת העולם השניה נהג לומר:
הצלחה היא למעוד מכשלון לכישלון, מבלי לאבד את ההתלהבות
למה הכשלון של דיוויד בלאט בסדרת גמר האנ.בי.איי הוא הצלחה ואיך זה קשור לדור המשחוק
Gamification ♛ מהו משחוק?
מִשׂחוּק, או גיימיפיקיישן באנגלית, הוא שילוב מנגנוני משחקים וחשיבה משחקית בכל דבר שאינו משחק בהגדרתו (למשל: אפליקציות ואתרים, מותגים, שירותים, עסקים, פרסום ושיווק, הדרכה, חינוך, שגרת החיים), שמניעים לפעולה בהנאה, מעודדים נאמנות (אינגייג'מנט) בכדי לשפר תוצאות ולשכלל יכולות ולסייע בפתרון בעיות.
– ד"ר חנן גזית, 2011.
אם אנחנו רוצים להניע אנשים לפעולה בהנאה, אנחנו צריכים להכיר לעומק את מאפייני המשתמשים / השחקנים שלנו על המגרש. בעידן המִשׂחוּק אנשים מורגלים ואפילו מצפים להשתתף באתגרים חדשים ומהנים שיעצימו אותם. בפוסט מפורטים 18 מאפייני המישחוק כדרך פעולה בחיים שהם שילוב של עמדות, אמונות וכישורים/ מיומנויות. להרחבה בנושא, ראו הרצאות וסדנאות על סודות המישחוק להצלחה
איפה מתחילים למשחק את האתר, האפליקציה, המותג או השירות/ מוצר שלכם להצלחה? ראשית, עשו חושבים: מהן המטרות העסקיות שלכם? איך תמדדו את ההצלחה? מיהם קהלי היעד שלכם? איזה משימות ברות-השגה אתם יכולים להציע לקהל היעד שלכם? איזה אתגרים משחקיים המשתתפים יעשו וירגישו מועצמים, גיבורים הראשיים? כתבו לפחות עשרה רעיונות למשימות ואתגרים על דף. הראו לחברים ועמיתים וקבלו מהם משוב. בחרו את המשימות הכי טובות ליישום בפועל שמתחברים לצרכים הבסיסיים של האנשים באופן אותנטי. בשלב הבא, חפשו ואתרו את הטכנולוגיות שיעזרו לכם למשש את רעיונות המישחוק שלכם באופן אופטימאלי. התייעצות עם מומחים לעיצוב מישחוק איננה חובה, אבל זה יכול לקצר לכם תהליכים ולחסוך זמן, כסף ומשאבים רבים. אז תתחילו למשחק כל הדרך להצלחה Start Gamify!
להזמנת הרצאה (בזום) קישור | לקביעת פגישת ייעוץ ו/או שת"פ עסקי קישור | הצטרפו לערוץ גיימינג בראש טלגרם | תנו לייק ב פייסבוק | האזינו לפודקאסט גיימינג בראש בכל זמן שתבחרו כאן או דרך ספוטיפיי, אייטונס אפל או גוגל פודקאסטס | אהבתם את הפוסט? הרשמו לניוזלטר כאן