מאמרים

למה איקאה רוצה שתשחקו במשחקים?

קרדיט: IKEA UK: Let Play Unwind Your Mind – TV Advert 60 #WonderfulEveryday

מהי הדרך האפקטיביות ביותר להניע אנשים לפעולה ולשנות את ההתנהגות שלהם לטובה? השבוע על הפרסומת של חברת איקאה:

כולנו רוצים להגביר את השְׁלוֹמוּת שלנו, אבל זה לא חייב להיות תמיד עם מחצלות יוגה ומדיטציה. בפעם הבאה למה שלא תנסה לשחק פינג פונג? או לקפוץ דרך חישוקים עם הילדים שלך?

משחק (PLAY) הוכח כמעצים של מצב הרוח שלך, היצירתיות שלך, השְׁלוֹמוּת שלך, ואפילו את מערכות היחסים שלך.

אז למה לא לכבות את הלחץ ו…Let Play Unwind Your Mind

קרדיט: איקאה

הסלוגן מתכתב היטב עם אחד ממשפטי המפתח בהרצאה שלי על חשיבה משחקית לצמיחה עסקית ואישית:

"משחק PLAY זה הדרך האפקטיביות ביותר להניע אנשים לפעולה ולשנות התנהגות לטובה."

מותגי-על כמו קוקה-קולה ונייקי מבנים את כוח ההשפעה של משחקים ומרבים לעשות שימוש בקמפיינים משחקיים אפקטיביים. משחוק – גיימיפיקציה לשם שיווק ופרסום מותגים עובדת כשמעצבים מותאם לקהל היעד.

מה זה גיימיפיקיישן (Gamification)?

מִשׂחוּק (גיימיפיקיישן באנגלית) מוגדר כשילוב מנגנוני משחקים וחשיבה משחקית בדברים שאינם משחק בהגדרה במטרה להניע את הממשתמשים לפעולה מהנאה, לעודד אינגייג'מנט ונאמנות ולסייע בפתרון בעיות (גזית, 2011).

מה אפשר ללמוד מהקמפיין?

אבל איקאה לא מוכרים לכם בפרסומת רק שטיחון מעוצב לבית או כיסא גיימינג. הם מעניקים לכם ערך חזק שיחבר אותכם למותג:

שלבו משחק כדרך חיים.

IKEA – Let Play Unwind Your Mind - TV Advert
קרדיט IKEA UK | Let Play Unwind Your Mind TV Advert

החיבור של משחק (PLAY) עם המותג איקאה לא מתבסס על קמפיין חד פעמי בטלוויזיה. מבחינה אסטרטגית חברת איקאה משקיעה בחיזוק החיבור הזה לטווח ארוך. מקו מוצרים שמעודדים משחק בכל גיל ועד ליין מוצרים ייעודי עבור גיימרים בהשראת ספורט אלקטרוני.

למילה "משחק" בעברית שמקורו בשורש ש.ח.ק קיימות שתי מילים בשפה האנגלית Game ו – Play.

עוד בנושא: מה ההבדל בין משחק לבין משחק וידאו?

במסגרת קמפיין לקידום אוסף המשחקים LATTJO בשנת 2015, איקאה הפתיעה את הנוסעים ברכבת התחתית של שטוקהולם עם הפרסומת המשחקית הזו:

קרדיט: Playful IKEA ad in the subway of Stockholm

איקאה השיקה את קו רהיטי ומוצרי הגיימינג החדשים שלה לפני שנה בשיתוף פעולה עם אסוס (ASUS) ומותג הגיימינג שלה Republic of Gamers (ROG). המטרה: לספק פתרונות גיימינג שלמים ומותאמים אישית לכל גיימר בכל רמה. פתרונות נוחים וגם מסוגננים שמדברים בשפה של דור הגיימינג. הסלוגן:

"בין אם אתה גיימר מקצוען או רק מתחיל (או כל דבר שביניהם), אתה עומד להתקרב למערכת הגיימינג המושלמת שלך."

GAME-ON!

ד"ר אלחנן גזית, מרצה, יועץ, יזם וחוקר גיימינג, מטאוורס וחדשנות, עוזר למנהלים, ארגונים, סטארטאפים וגם הורים לילדים ליישם חשיבה משחקית לצמיחה עסקית ואישית.

ד"ר חנן גזית מייסד juloot