מאמרים

משבר החינוך תם? 3 דברים על מטאוורס עבור הורים

האוצר והמורים סיכמו על הסכם קיבוצי חדש ושנת הלימודים תפתח כסדרה. ההורים רגועים. יתרה מזאת, אגף המו"פ של משרד החינוך פרסם קול קורא עבור שוק האדטק במטרה לשלב את טכנולוגיות מטאוורס במערכת. אופטימים? לאוו דווקא.

לדעתי, נכון לעכשיו אין כל חדש תחת השמש בחזרה ללימודים.

עתיד החינוך במטאוורס

שלושה דברים עבור הורים ומורים על עתיד החינוך במטאוורס:

1. מטאוורס הוא לא פתרון קסמים.

מחקר על למידה של תופעות מדעיות מורכבות בסביבות מציאות מדומה תלת-מימד מצא שבלי תיווך מתאים ללומדים, הם מפתחים תפיסות שגויות.

2. עולמות וירטואליים לשם למידה לא מחליפים את המורה.

סביבות אימרסיביות מאפשרת לכל לומד את החופש ללמוד בסגנון אישי. מחקר מצא שללא הנחיה וליווי מותאם, חלק מהלומדים רוכשים ידע שטחי בלבד ולא מפתחים רמות ידע והבנה גבוהים. המסקנה: תפקיד המורה אינו מצטמצם אלא צריך להשתנות עם כניסת טכנולוגיות מטאוורס למערכת.

חשיבותו של המורה בסביבות למידה אימרסיביות במטאוורס לא פוחתת כמו שרבים סוברים בטעות, אלא עולה שבעתיים.

ד"ר אלחנן גזית

3. העברת האחריות ללומדים.

מחקר מצא שהעברת האחריות על הלמידה לידי התלמידים ולמידה שיתופית הם מפתח להצלחה. לכן דרכי הערכה וההוראה הקיימים חייבים לעבור שינוי מהותי ועמוק: ממבחנים וציונים סטנדרטיים לדרכי הערכה חלופיות על תהליכי הלמידה ותוצריו.

לסיכום, טכנולוגיות חדשניות אינן פתרון קסם. באזזוורדס כמו מטאוורס, משחוק, גיימינג, למידה פרוייקטנטית, מרחבים פיזיטלים בכל שנת לימודים הן קקליפת השום.

שינוי משמעותי במערכת שיאפשר למידה אפקטיבית ומיצוי הפוטנציאל של כל תלמיד ותלמידה יקרה רק דרך שינוי מחשבתי עמוק בקרב מקבלי ההחלטות בממשלה ושל כל הגורמים הפועלים במערכת. האם למערכת החינוך הקיימת יש מוטיבציה להשתנות ולהשתפר?

שום טכנולוגיה, ותהיה זו הטכנולוגיה המתקדמת ביותר, היא לא התשובה והפתרון למשבר החינוך. גם תוספת כסף לא תענה על הכל.

הרצאה חדשה: מה גיימינג יכול ללמד אותנו על למידה מתמשכת לאורך החיים? ד"ר חנן גזית
<strong>הרצאה מה גיימינג יכול ללמד אותנו על למידה מתמשכת לאורך החיים <strong><a href=httpswwwjulootcoilbook a keynote target= blank rel=noreferrer noopener><strong>חדש<strong><a>

הורים עושים חושבים

בפתיחת שנת הלימודים גם ההורים צריכים לשנות את המיינדסט. לעשות חושבים: איך אנחנו מסייעים לילדים שלנו לממש את הפוטנציאל שלהם? מהם הכישורים והמיומנויות החשובות שיכינו אותם לעולם המחר?

Future of Education and Skills 2030: Conceptual Learning Framework | Credit: OECD

ה – OECD הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי בינלאומי של המדינות המפותחות מצביע על הכישורים החשובים שעל ילדים ללמוד לקראת 2030. אבל חשוב לדעת

בעוד חמש שנים מהיום, למעלה משליש מהמיומנויות שנחשבות חשובות להצלחה בעולם העבודה ישתנו ויאבדו מרלוונטיות שלהן.

כשמערכת החינוך קורסת האם יש לנו אחריות להכיר להם טכנולוגיות חדשניות כמו מטאוורס, בינה מלאכותית ובלוקצ׳יין? איך אנחנו עוזרים להם לפתח את הסקרנות וההתלהבות? איך אנחנו מסייעים להם לבנות תחושת מסוגלות עצמית ובטחון עצמי גבוה שלא קשורים בציוני מבחנים? איך אנחנו מצמיחים ומטפחים אצלם את אחד הכישורים הכי חשובים לעתידם: למידה מתמשכת לאורך החיים (באנגלית Lifelong Learning ).

21st Century Skills | Credit: World Economic Forum, 2015

ג'וּלוּת עוזרים לך להכנס בצעדים בטוחים אל תוך המטאוורס

האתגרים בחינוך גדולים מאד אבל אני מאמין בכוח השינוי. במקום להגיד ״אי אפשר״, יש לפעול במיינדסט של ״אי האפשרויות״. רוצים לדעת עוד או להזמין הרצאה? דברו איתי.

GAME-ON!

ד"ר אלחנן גזית, מרצה, יועץ, יזם וחוקר גיימינג, מטאוורס וחדשנות, עוזר למנהלים, ארגונים, סטארטאפים וגם הורים לילדים ליישם חשיבה משחקית לצמיחה עסקית ואישית.

ד"ר חנן גזית מייסד juloot