מהי הדרך האפקטיביות ביותר להניע אנשים לפעולה ולשנות את ההתנהגות שלהם לטובה? השבוע על הפרסומת של חברת איקאה:
כולנו רוצים להגביר את השְׁלוֹמוּת שלנו, אבל זה לא חייב להיות תמיד עם מחצלות יוגה ומדיטציה. בפעם הבאה למה שלא תנסה לשחק פינג פונג? או לקפוץ דרך חישוקים עם הילדים שלך?
משחק (PLAY) הוכח כמעצים של מצב הרוח שלך, היצירתיות שלך, השְׁלוֹמוּת שלך, ואפילו את מערכות היחסים שלך.
אז למה לא לכבות את הלחץ ו…Let Play Unwind Your Mind
קרדיט: איקאה
הסלוגן מתכתב היטב עם אחד ממשפטי המפתח בהרצאה שלי על חשיבה משחקית לצמיחה עסקית ואישית:
"משחק PLAY זה הדרך האפקטיביות ביותר להניע אנשים לפעולה ולשנות התנהגות לטובה."
מותגי-על כמו קוקה-קולה ונייקי מבנים את כוח ההשפעה של משחקים ומרבים לעשות שימוש בקמפיינים משחקיים אפקטיביים. משחוק – גיימיפיקציה לשם שיווק ופרסום מותגים עובדת כשמעצבים מותאם לקהל היעד.
מִשׂחוּק (גיימיפיקיישן באנגלית) מוגדר כשילוב מנגנוני משחקים וחשיבה משחקית בדברים שאינם משחק בהגדרה במטרה להניע את הממשתמשים לפעולה מהנאה, לעודד אינגייג'מנט ונאמנות ולסייע בפתרון בעיות (גזית, 2011).
אבל איקאה לא מוכרים לכם בפרסומת רק שטיחון מעוצב לבית או כיסא גיימינג. הם מעניקים לכם ערך חזק שיחבר אותכם למותג:
החיבור של משחק (PLAY) עם המותג איקאה לא מתבסס על קמפיין חד פעמי בטלוויזיה. מבחינה אסטרטגית חברת איקאה משקיעה בחיזוק החיבור הזה לטווח ארוך. מקו מוצרים שמעודדים משחק בכל גיל ועד ליין מוצרים ייעודי עבור גיימרים בהשראת ספורט אלקטרוני.
למילה "משחק" בעברית שמקורו בשורש ש.ח.ק קיימות שתי מילים בשפה האנגלית Game ו – Play.
במסגרת קמפיין לקידום אוסף המשחקים LATTJO בשנת 2015, איקאה הפתיעה את הנוסעים ברכבת התחתית של שטוקהולם עם הפרסומת המשחקית הזו:
איקאה השיקה את קו רהיטי ומוצרי הגיימינג החדשים שלה לפני שנה בשיתוף פעולה עם אסוס (ASUS) ומותג הגיימינג שלה Republic of Gamers (ROG). המטרה: לספק פתרונות גיימינג שלמים ומותאמים אישית לכל גיימר בכל רמה. פתרונות נוחים וגם מסוגננים שמדברים בשפה של דור הגיימינג. הסלוגן:
"בין אם אתה גיימר מקצוען או רק מתחיל (או כל דבר שביניהם), אתה עומד להתקרב למערכת הגיימינג המושלמת שלך."
ד"ר אלחנן גזית עוזר למנהלים ועובדים בארגונים, חברות, סטארטאפים, הורים לילדים ואנשי חינוך ליישם את גישת אינטליגציה משחקית בעידן הבינה המלאכותית לצמיחה עסקית והעצמה אישית. הגישה שפיתח מבוססת על למעלה מ- 20 שנות מחקר, פיתוח וניסיון מקצועי. אלחנן הוא מומחה להתנהגות משתמשים ולמידה בסביבות מציאות מדומה ומשחקים, מראשוני חוקרי משחקי הווידאו בעולם וממקימי תעשיית המטאוורס בארץ. אלחנן ייסד ומנכ"ל את מטא-וורסנס בע"מ, החברה הראשונה בישראל שהציעה לארגונים עולמות וירטואליים להדרכה ולמידה עם אווטארים. יוצר תוכן ומנחה את הפודקאסט אינטליגנציה משחקית בעידן ה – AI ואת MetaYeda.