משחוק הבלוג

JoinTheTeam מִשׂחוּק של קלאסיקו עם מסי בקאמפ נואו

איך בארסה מִשׂחקה את משחק הסופר קלאסיקו עבור אוהדי הקבוצה?

משחק הסופר קלאסיקו  בין ברצלונה לבין ריאל מדריד הערב הוא הרבה יותר ממשחק כדורגל. זהו אירוע בינלאומי, מלחמה. אם ביקרת ב”חוויה” באיצטדיון קאמפ נואו בברצלונה? אם ירדת פעם לדשא של מגרש הכדורגל של בארסה, קבוצת הכדורגל של ברצלונה, את/ה לא לבד. לבארסה יש את מספר האוהדים הגדול ביותר בעולם. היא מקדימה גם את באיירן מינכן וגם את ריאל מדריד יריבתה המושבעת. גם ברשתות מדיה  חברתיות, בארסה מובילה עם למעלה מ 150 מיליון אוהדים שנחשפים למידע ולמסרים של הקבוצה בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, גוגל פלוס ואתר אפליקציה ייעודי.  לקראת משחק הסופר קלאסיקו של בארסה נגד ריאל מדריד עם רונלדו, השיקה הקבוצה קמפיין ויראלי משחקי בחסות חברת בקו.

על מה מבוסס הקמפיין הויראלי ומה תוכלו ליישם מזה למישחוק מותגים אפקטיבי?

הרעיון המשחקי המנצח:

הקמפיין “בואו ניצור יחד גל וירטואלי הכי גדול בעולם של אוהדי הקבוצה” ונקרין אותו באצטדיון במהלך המשחק. האוהדים נחשפים לקמפיין דרך רשתות המדיה החברתיות ובאתר ואפליקציית האוהדים. האוהדים מצטרפים לקמפיין דרך דף נחיתה ממותג ובו הם נדרשים לבצע 3 פעולות פשוטות: להתחבר עם חשבון הפייסבוק/ טוויטר שלהם, לבצע פיזית את ה”אולה” מול המחשב, בזמן שהאפליקציה לוכדת בעזרת מצלמת הרשת את הפעולה ומלבישה באופן אוטומטי את המשתתף במדיי הקבוצה. לבסוף המשתתף שולח ומשתף את הקליפ הקצרת. האפליקציה אוספת את כל הקליפים. במהלך המשחק, יוקרנו האוהדים מבצעים את תנועת הגל, על גבי מסכים שיוצבו בשוליי מגרש הכדורגל. בין המשתתפים יוגרל פרס: אירוח שווה בחוויה של בארסה. 

על מה מתבסס הקמפיין “בואו ניצור את גל האוהדים הכי גדול בעולם” במשחק הסופר קלאסיקו?

הקמפיין משתמש במנועי מוטיבציה פנימית חזקים שמבוססים על מילוי חמישה צרכים פסיכולוגיים בסיסיים שמניעים  את האדם לפעולה.

כשירות “אני מסוגל!” הצורך שלנו לחוות תחושה של יעילות, כפי שהיא משתקפת בביטוי ביכולות ומיומנויות אישיות. קמפיין האתגר לביצוע “הצטלמו עושים גל מול המחשב” הוא קל יחסית ומעורר תחושת הישג של עמידה ביעד הנדרש
השתייכות “אני מחובר לאחרים!” הצורך לתקשר ולהיות חלק מקבוצה, כמו גם לדאוג לאחר. בקמפיין של בארסה המשתתף מקבל את התחושה שהוא חשוב ונדרש לצורך המשימה ושהו מוערך מעצם השתתפותו בו. השתתפות פעילה באתגר “גל האוהדים הגדול בעולם” מגבירה את הרגשת ההערכה והשייכות לקבוצה.
חירות ואוטונומיהה “אני בשליטה!” הצורך בחופש פעולה פנימי, הנובע מהחלטות שהפרט באופן עצמאי לגבי עצמו, כולל נשיאה באחריות אישית של תוצאות הבחירה, לא להיות תלוי באנשים אחרים. יכולת לפעול באופן עצמאי באומץ, באופן בטוח, חופש בחירה. ההשתתפות בקמפיין של בארסה היא על בסיס ולנוטרי, אין רמה גבוהה של בחירה באפשרויות פעולה במסלולים שונים.
. מטרה: “אני מחולל שינוי משמעותי!” הצורך ביצירת שינוי גדול מהחיים או שינוי המערכת. במקרה זה המשתתפים מרגישים שותפים להשגת מטרה גדולה משותפת כדי לנצח את ריאל מדריד.

 התקדמותת “אני מתקדם ומשיג!” הצורך שלנו בהתקדמות ובהשתפרות
במקרה זה, הקמפיין עונה על הצורך במשמעות אפית: לחולל שינוי גדול מהחיים ומחיי השגרה. זה משמעותי וגדול יותר מסיפוק האני -העצמי. המשתתף בקמפיין מרגיש שהוא נוטל חלק במשהו משמעותי מעבר לעצמו, תורם לפסיפס גדול של כל אוהדי בארסה.

בכלי שפיתחתי להערכת מידת השימוש ב 5 מנועי המוטיבציה משיג הקמפיין  80 אחוז (28 נקודות מתוך 35 האפשריות). הקמפיין מתחבר בעיקר לצורך בהשתייכות, הצבת מטרות ומשמעות אפיתMotivation5Engines-JoinTheTeam Barca

לסיכום, בפעם הבאה שתתחילו לפתח אפליקציית משחק או קמפיין פרסומי, הרבה לפני בחינת ההיתכנות הטכנולוגית, שאלו את עצמכם: על איזה צרכים בסיסיים – מנועי המוטיבציה של האנשים, המשחק / הקמפיין שלנו יכול להתבסס? איך נעצב אותו כך שיהיה מחובר באופן אותנטי כך שיגביר את המוטיבציה הפנימית ויניע אותם לפעולה?

Gamification ♛ אם הגעת למגרש שלנו בפעם הראשונה, אני רוצה לראות לך מהו מִשְׂחוּק

מִשְׂחוּק, גיימיפיקיישן באנגלית, מוגדר כשילוב מנגנוני משחקים וחשיבה משחקית בכל דבר שאינו משחק בהגדרה (למשל: אפליקציות, מותגים, שירותים, עסקים, פרסום, שיווק ומכירות, הדרכה,  למידה, חינוך, הרגלי חיים), בכדי להניע לפעולה מהנאה, לעודד אינגייג’מנט ונאמנות וגם לסייע בפתרון בעיות. -חנן גזית, 2011.

לולאת המִשְׂחוּק Gameful Loop

עיצוב מִשְׂחוּק מוצלח מורכב מארבעה ממ”יםמטרות, משימות, מעגל משוב מיידי ומוטיבציה שיוצרים את הלולאה שמניעה לפעולה בהנאה. להרחבה ראו פוסט קודם. גיבורי דור הממִשְׂחוּק הם כל האנשים שרגילים ומצפים שיאתגרו אותם במשימות מרתקות שיעצימו אותם. 

איך להתחיל למשחק להצלחה את המותג, השירות או המוצר שלכם? ראשית, עשו חושבים: איזה מטרות ומשימות ברות-השגה אתם יכולים להציע לקהל היעד שלכם? איזה אתגרים משחקיים המשתתפים יעשו וירגישו מועצמים, גיבורים הראשיים? כתבו לפחות עשרה רעיונות למשימות ואתגרים על דף. הראו לחברים ועמיתים וקבלו מהם משוב. בחרו את המשימות הכי טובות ליישום בפועל שמתחברים לצרכים הבסיסיים של האנשים באופן אותנטי כפי שבארסה עשתה בקמפיין “גל האוהדים הגדול בעולם”. רק בשלב הבא, חפשו ואתרו את הטכנולוגיות שיעזרו לכם למשש את רעיונות המישחוק שלכם באופן אופטימאלי. התייעצות עם מומחים לעיצוב מישחוק איננה חובה, אבל זה יכול לקצר לכם תהליכים ולחסוך זמן, כסף ומשאבים רבים. אז תתחילו למשחק כל הדרך להצלחה Start Gamify!

בואו לגלות איך מניעים לפעולה בהנאה עם מישחוק כל הדרך להצלחה

 

אודות הכותב

הי, נעים להכיר, אני ד”ר חנן גזית, חוקר ומעצב משחקים דיגיטליים מעל לעשור. מהנדס אושר Happiness Engineer. אני עוזר לארגונים, חברות, סטארט-אפים ובתי ספר לשלב מִשְׂחוּק gamificatד"ר חנן גזיתion  וגישה מִשְׂחָקִית Gameful Mindset באפליקציות ואתרים, פרסום ושיווק, מערכי מכירות, למידה והדרכה, כדי לשפר תוצאות ולשכלל יכולות. מראשוני חוקרי משחקי הוידאו בישראל, אני עומד בראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי המשחקים הדיגיטליים העולמי DiGRA. מרצה באקדמיה ומעביר הרצאות וסדנאות בנושא סודות המִישׂחוּק להצלחה. כותב את ספרי הראשון גיבורי דור המִשְׂחוּק Gameful Heroes Generation (שם זמני).

אני מזמין אותך ? ?NEXT

להכיר את פתרונות המִשְׂחוּק שלנו לארגונים וחברות Gamification Solutions 

 ? להתחיל למשחק היום  Start Gamify!

?  להצטרף למועדון שלנו ולגלות איך מניעים לפעולה בהנאה © עם מישחוק כל הדרך להצלחה

קישורים נוספים

לינק לקמפיין: הצטרפו לגל האוהדים של בארסה

התפתחות תופעת האוהדים של בארסה ברשתות מדיה חברתיות: מידע וסטטיסטיקות

====

This gamification gameful weekly is brought to you with by juloot interactive