בלוג משחוק

הארגון המשחקי: משאבי אנוש קנדי קראש

 בפוסט קודם הבאנו מספר עקרונות ליישום משחוק, גיימיפיקיישן לתחום משאבי אנוש בארגונים על בסיס ניתוח חווית המשחק בקנדי קראש. אם כבר קראת הינך מוזמנ/ת לעבור שלב ולהכיר עקרונות נוספים

* כדי להצליח בקנדי קראש חייבים עזרה מחברים 

עזרת עמיתים היא תנאי הכרחי להצלחה במשחק. מפתחי המשחק הטמיעו את הצורך בכך בתוך המערכת. האם במשאבי אנוש משלבים ובונים חוויות שמחייבות שיתוף פעולה בין עובדים כדי להצליח בהן? בתהליך יישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי בארגון שלך נבחן ונראה:

האם אתם משלבים משימות ואתגרים שמעודדים ומחייבים שיתוף הפעולה וידע בין עובדים כדי לשפר את המיומנויות שלהם

עזרה מחברים :קאנדי קראש

עזרה מחברים :קנדי קראש. קרדיט תמונה: KING

* בקנדי קראש מקבלים משוב מיידי על הצלחה  

במשחק קנדי קראש ניתן לשחקן משוב חזותי ושמיעתי מידי על הצלחה וגם אינדיקציה על רמת המיומנות שלו ביחס לאחרים וכמה נקודות מכסימום אפשר לצבור במספר המהלכים שבצע במשחק. בתהליך יישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי בארגון שלך נבחן באיזה אופנים מחלקת במשאבי אנוש מראה ומייצגת את ההצלחות של העובדים והמחלקות השונות, האם מייצגים להם מה הם צריכים לעשות כדי להתקדם מרמת הביצוע והמיומנות הנוכחית להצטיינות. נבחן את גורמי המוטיבציה הפנימית של העובדים והלקוחות ונראה איך אפשר להגביר אותם עם מנגנוני משחקים

* קנדי קראש נותן לך "רגעי נחת" 

שחקנים רבים מעדיפים משחקים קצרים ומהירים שמאפשים להם להתנתק לכמה רגעים מהמציאות ו"להתמע" בעולם המשחק. בתהליך יישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי בארגון שלך נבחן באיזה אופנים מנגישים את המידע והחוויות לעובדים במנות קטנות וקלות לעיכול או שמפציצים אותם במידע רב ומורכב מידיי לעיכול

* לכל משחק מצליח כמו קנדי קראש יש ״אפקט דביקי״ 

למשחק טוב יש ״אפקט דביקי״ – מערכת נאמנות מובנית. מפתחי המשחק עיצבו בו מערכת נאמנות מובנית שלוכדת אותך כמו קורי עכביש ומעודדת אותך לחזור ולשחק במשחק פעמים נוספות לאורך זמן. בהתבסס על ביג-דטה מפתחי המשחק מודדים ועוקבים אחרי דפוסי הפעולה והאינטראקציות של השחקנים כדי לייצר להם חוויות ממכרות מותאמות אישית. בתהליך יישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי נבחן האם מנהלי משאבי אנוש מבצעים מעקב ושמירת נתונים כדי לפעול באופן יעיל יותר בשוק מחפשי העבודה  Sticky Factor ובתחום שימור והשבחת הטאלנטים בארגון שלך.

 * קנדי קראש עובד על עקרון חוסר ודאות, חקירה וגילוי

 מפתחי משחקים משתמשים באלמנטים של חוסר וודאות, חקירה וגילוי כדי להגביר המוטיבציה והעניין של השחקנים. בתהליך יישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי נבחן האם בתחום משאבי אנוש עושים שימוש במנגנוני משחקים אלה בשלב איתור וגיוס עובדים חדשים, בשלבי הניהול והתפעול והשמירה על הטאלנטים בארגון

לסיכום סקירה זו, שילוב גיימיפיקיישן (משחוק בעברית) מנגנוני משחקים באסטרטגיות ניהול משאבי האנוש באופן עצמאי בארגון או באמצעות שכירת שירותי ייעוץ במיקור חוץ של מומחה גיימיפיקיישן הינה הזדמנות מצוינת להגביר הנעת עובדים בארגון והחברה וגם לקוחות מתוך הנאה. לא מדובר כאן בהפיכת משאבי האנוש למשחק קנדי קראש אלא בגיימיפיקיישן ממוקד מטרה של משאבי האנוש לצורך השגת מטרות עסקיות והנעת עובדים ולקוחות לפעולה מהנאה.

משחוק, גיימיפיקיישן באנגלית אינו משחק מחשב

אלא ”שילוב מנגנוני משחקים בסביבות שאינן משחק בהגדרה (למשל: מוצר, שירות, אפליקציה, קהילה, ארגון) כדי להניע לפעולה, לעודד מעורבות [אינג’ייג’מנט] ועקביות בתהליך, לשנות התנהגות לטובה ולסייע בפתרון בעיות. (גזית, 2014).

גיימיפיקיישן הוא טרנד מוביל להגברת הנאמנות וההנעה לפעולה של עובדים ולקוחות בחברות וארגונים גדולים דוגמת סאפ, אי.בי.אמ, דלוייט, מיקרוסופט, איקאה ועוד.


ד"ר חנן גזית בעבודה היא משחק

ד"ר חנן גזית חוקר גיימינג, מומחה בניתוח התנהגות משתמשים ולמידה בסביבות מציאות מדומה, בחשיבה משחקית, ביישום גיימיפיקיישן לשיפור תוצאות, ראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי משחקים דיגיטליים העולמי, מרצה על משחוק העתיד, מייסד ג׳וּלּוֹת juloot יועץ לארגונים, חברות הייטק וסטארטאפים בפיתוח משחקים ופתרונות גיימיפיקציה.

מידע לגבי הרצאות על עולם הגיימינג, משחוק העתיד וחשיבה משחקית – קישור | צפיה בקטע סרטון מתוך הרצאה בעברית- קישור | מידע על שירותי ייעוץ בפיתוח והתמעת משחוק וטכנולוגיות גיימינג לשיפור תוצאות – קישור | שאלות, בקשות, הצעות? ניתן להוסיף פה תגובה, לשלוח מסר ב פייסבוק או ב וואטסאפ | רוצה לגלות איך מניעים לפעולה בהנאה? הניוזלטר שלנו מחכה לך -הרשמה לרשימת התפוצה