משחוק הבלוג

ארגון משחקי: קאנדי קראש משאבי אנוש

 בפוסט קודם הבאנו מספר עקרונות ליישום משחוק, גיימיפיקיישן לתחום משאבי אנוש בארגונים על בסיס ניתוח חווית המשחק בקאנדי קראש. אם כבר קראת הינך מוזמנ/ת לעבור שלב ולהכיר עקרונות נוספים

* כדי להצליח בקאנדי קראש חייבים עזרה מחברים 

עזרת עמיתים היא תנאי הכרחי להצלחה במשחק. מפתחי המשחק הטמיעו את הצורך בכך בתוך המערכת. האם במשאבי אנוש משלבים ובונים חוויות שמחייבות שיתוף פעולה בין עובדים כדי להצליח בהן? בתהליך יישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי בארגון שלך נבחן ונראה:

האם אתם משלבים משימות ואתגרים שמעודדים ומחייבים שיתוף הפעולה וידע בין עובדים כדי לשפר את המיומנויות שלהם

עזרה מחברים :קאנדי קראש

עזרה מחברים :קאנדי קראש

* בקאנדי קראש מקבלים משוב מיידי על הצלחה  

במשחק קאנדי קראש ניתן לשחקן משוב חזותי ושמיעתי מידי על הצלחה וגם אינדיקציה על רמת המיומנות שלו ביחס לאחרים וכמה נקודות מכסימום אפשר לצבור במספר המהלכים שבצע במשחק. בתהליך יישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי בארגון שלך נבחן באיזה אופנים מחלקת במשאבי אנוש מראה ומייצגת את ההצלחות של העובדים והמחלקות השונות, האם מייצגים להם מה הם צריכים לעשות כדי להתקדם מרמת הביצוע והמיומנות הנוכחית להצטיינות. נבחן את גורמי המוטיבציה הפנימית של העובדים והלקוחות ונראה איך אפשר להגביר אותם עם מנגנוני משחקים

* קאנדי קראש נותן לך “רגעי נחת” 

שחקנים רבים מעדיפים משחקים קצרים ומהירים שמאפשים להם להתנתק לכמה רגעים מהמציאות ו”להתמע” בעולם המשחק. בתהליך יישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי בארגון שלך נבחן באיזה אופנים מנגישים את המידע והחוויות לעובדים במנות קטנות וקלות לעיכול או שמפציצים אותם במידע רב ומורכב מידיי לעיכול

* לכל משחק מצליח כמו קאנדי קראש יש ״אפקט דביקי״ 

למשחק טוב יש ״אפקט דביקי״ – מערכת נאמנות מובנית. מפתחי המשחק עיצבו בו מערכת נאמנות מובנית שלוכדת אותך כמו קורי עכביש ומעודדת אותך לחזור ולשחק במשחק פעמים נוספות לאורך זמן. בהתבסס על ביג-דטה מפתחי המשחק מודדים ועוקבים אחרי דפוסי הפעולה והאינטראקציות של השחקנים כדי לייצר להם חוויות ממכרות מותאמות אישית. בתהליך יישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי נבחן האם מנהלי משאבי אנוש מבצעים מעקב ושמירת נתונים כדי לפעול באופן יעיל יותר בשוק מחפשי העבודה  Sticky Factor ובתחום שימור והשבחת הטאלנטים בארגון שלך

 * קאנדי קראש עובד על עקרון חוסר ודאות, חקירה וגילוי

 מפתחי משחקים משתמשים באלמנטים של חוסר וודאות, חקירה וגילוי כדי להגביר המוטיבציה והעניין של השחקנים. בתהליך יישום והתמעת גיימיפיקיישן אפקטיבי נבחן האם בתחום משאבי אנוש עושים שימוש במנגנוני משחקים אלה בשלב איתור וגיוס עובדים חדשים, בשלבי הניהול והתפעול והשמירה על הטאלנטים בארגון

לסיכום סקירה זו, שילוב גיימיפיקיישן (משחוק בעברית) מנגנוני משחקים באסטרטגיות ניהול משאבי האנוש באופן עצמאי בארגון או באמצעות שכירת שירותי ייעוץ במיקור חוץ של מומחה גיימיפיקיישן הינה הזדמנות מצוינת להגביר הנעת עובדים בארגון והחברה וגם לקוחות מתוך הנאה. לא מדובר כאן בהפיכת משאבי האנוש למשחק קאנדי קראש אלא בגיימיפיקיישן ממוקד מטרה של משאבי האנוש לצורך השגת מטרות עסקיות והנעת עובדים ולקוחות לפעולה מהנאה.

משחוק, גיימיפיקיישן באנגלית אינו משחק מחשב

אלא ”שילוב מנגנוני משחקים בסביבות שאינן משחק בהגדרה (למשל: מוצר, שירות, אפליקציה, קהילה, ארגון) כדי להניע לפעולה, לעודד מעורבות [אינג’ייג’מנט] ועקביות בתהליך, לשנות התנהגות לטובה ולסייע בפתרון בעיות. (גזית, 2014).

גיימיפיקיישן הוא טרנד מוביל להגברת הנאמנות וההנעה לפעולה של עובדים ולקוחות בחברות וארגונים גדולים דוגמת סאפ, אי.בי.אמ, דלוייט, מיקרוסופט, איקאה ועוד. להרחבה בנושא הקליקו על המגזין – החץ הצהוב מטה. תהנו

סדנת גיימיפיקיישן בארגונים: התרומה למשתתפים

הצגה ממוקדת וחווייתית של הנושא +
הכרת מנגנוני משחקים שמניעים לפעולה מתוך הנאה +
הכרת הבסיס של מנגנוני משחקים ממכרים +
הכרת סוגי משתתפים ואיזה מנגנוני גיימיפיקיישן מתאימים להם +
יישומי גיימיפיקיישן מצליחים בעולם +
התנסות מעשית וקבלת ארגז כלים יישומי גיימיפיקיישן +
התנסות מעשית בתהליכי עיצוב גיימיפיקיישן אפקטיבי +

:קהלי יעד

מנהלים בכירים, מנהלי שיווק בכירים, מנהלי משאבי אנוש, מנהלי מדיה חברתית, מנכ״לי שיווק, מנהלי מוצרים, מנהלי צוותים, בחברות וארגונים, מאמנים

למידע ופרטים נוספים על הרצאה וסדנה בנושא בהנחיית ד”ר חנן גזית

סמס/י “משחוק” לטל’ 058-4777800 או התקשרי/י כעת Tel: 058-4777-800 או תוכל/י למלא הפרטים בטופס ונחזור אליך בהקדם האפשרי

צרו קשר

אודות מנחה הסדנה: ד”ר חנן גזית
ד"ר חנן גזיתד”ר חנן גזית עוזר לארגונים, חברות ויזמים ליישם את משחוק gamification וגישת משחוק של חיים שפיתח Gameful Heroes Mindset כדי למצות את הפוטנציאל האישי ולהעצים יכולות. גישה זו משמשת לשפר תוצאות באפליקציות ואתרים, פרסום ושיווק, מערכי מכירות והדרכה, למידה ואימון.

חנן מייסד juloot interactive ויזם. מראשוני חוקרי משחקי הוידאו בישראל, עומד בראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי המשחקים הדיגיטליים העולמי DiGRA. מרצה באקדמיה ומעביר הרצאות וסדנאות משחוק בחברות וארגונים בארץ ובעולם.